Kosárlabda

3x3 kosárlabda (street ball) torna elsősorban céges csapatok részére: TÖLTSD KI A JELENTKEZÉSI LAPOT ITT!

Célja: Szabadidős sport rendezvény, amelynek célja az egészséges életmód népszerűsítése, a kosárlabda sport szeretetének megosztása, a rendezvény támogatói körének csapatépítő jellegű sportolás biztosítása. Sportszerű játék (FAIR PLAY) érvényre juttatása.

Időpont: 2022. augusztus 6., szombat 10.00-13.30

Helyszín: Benkó Zoltán Szabadidőközpont, Kecskemét, Csabay Géza krt. 7., JAZZFŐVÁROS fesztivál területe

Jelentkezés: előzetesen, 2022. július 29-ig (leadható a jazzfovaros@gmail.com e-mail-címen). Minden résztvevő saját felelősségére vesz részt a tornán.

Feltétele: a csapatba csak olyan játékosok nevezhetőek, akik a rendezvényt támogató gazdasági társaságokkal munkavégzésre irányuló jogviszonyban állnak. Kérünk mindenkit, hogy a SPORTSZERŰSÉG keretében minden játékos a fenti feltételeknek megfelelő legyen! (A rendezőséggel történő előzetes egyeztetés esetén ez alól kivétel tehető.)

A torna elsődleges célja az önfeledt szórakozás: a „vérre menő” küzdelem helyett sportszerű játék (FAIR PLAY) messzemenő érvényre juttatása.

TÖLTSD KI A JELENTKEZÉSI LAPOT ITT!

Lebonyolítás tervezett rendje:
10.00-12.00 csoportmérkőzések
12.00-13.30  a csoportok első két helyezettje részvételével

Díjazás:
1. hely: kupa, érem, oklevél
2-3. hely: érem, oklevél
Minden csapat: oklevél

Egyéb:
Az értéktárgyakért felelősséget nem vállal a rendező! Öltözési, zuhanyozási lehetőséga helyszínen biztosított. A szervezőkkel szemben minden jogcímen kizárt a kártérítési igény érvényesítése!

Rendező: JAZZFŐVÁROS Kft. (elérhetőség: jazzfovaros@gmail.com; +36-20/960-7169)
Lebonyolító: Mercedes-Benz Gyár Kosárlabda Akadémia


3x3 JÁTÉKSZABÁLYOK

1. Pálya, labda
A mérkőzést egy kosárra játsszák, félpályán. Labda 7-es méret
2. Csapatok
Minden csapat 4 játékosból áll (3 játékos a pályán és 1 csere).
3. A mérkőzés hivatalos személyei
A mérkőzés hivatalos személyei: 1 játékvezető, 1 jegyzőkönyvvezető
4. A játék kezdete
4.1. Mindkét csapat egyszerre melegít a mérkőzést megelőzően.
4.2. Pénzfeldobással döntik el, hogy melyik csapaté lesz a labdabirtoklás joga. Az a csapat, aki
megnyeri a pénzfeldobást, eldöntheti, hogy a mérkőzést, vagy az esetleges hosszabbítást szeretné-e
kezdeni.
5. Pontozás
5.1. Minden kétpontos vonalon belüli kosár 1 pontot ér.
5.2. Minden kétpontos vonalon kívüli dobás 2 pontot ér.
5.3. Minden sikeres büntetődobás 1 pontot ér.
6. Játékidő / A mérkőzés győztese
6.1. A normál játékidő egyszer 15 perc futóórával. A támadóidő 12 másodpercre van lekorlátozva.
6.2. Az a csapat nyeri a mérkőzést, amelyik először ér el 20 vagy annál több pontot; akkor is, ha ez a
normál játékidő vége előtt történik. Ez a szabály csak a normál játékidőre vonatkozik (az esetleges
hosszabbításra nem).
6.3. Ha az eredmény döntetlen a normál játékidő végén, hosszabbítás következik. A hosszabbítás
kezdete előtt 1 perces szünetet kell tartani. Az a csapat nyeri a mérkőzést, amelyik először szerez
pontot a hosszabbításban (hirtelen halál).
7. Személyi hibák / Büntetődobások
7.1. 7 csapatfault elérése után minden szabálytalanság esetén büntetődobás jár.
7.3. Kétpontos vonalon belüli dobás közben elkövetett szabálytalanság esetén 1 büntetődobás jár.
7.4. Kétpontos vonalon kívüli dobás közben elkövetett szabálytalanság esetén 2 büntetődobás jár.
7.5. Dobás közben elkövetett szabálytalanság esetén, amennyiben a kosár sikeres, további 1
büntetődobás jár.
7.6. Nem dobás közben elkövetett szabálytalanság esetén, amennyiben a védőcsapatnak megvan a 7.
csapatfaultja, 1 büntetődobás jár.
8. A labda játékba hozása
8.1. Minden sikeres mezőnykosár vagy sikeres utolsó büntetődobást követően: A nem kosárszerző
csapat egyik játékosa folytatja a játékot a labda kivezetésével vagy kipasszolásával a kosár alól (nem
az alapvonalon túlról) a kétpontos vonalon kívülre.
8.2. Minden sikertelen mezőnykosár vagy sikertelen utolsó büntetődobást követően: Ha a támadó
csapat szedi le a lepattanót, folytathatja a támadást anélkül, hogy a kétpontos vonalon kívülre kell
juttatnia a labdát. Ha a védekező csapat szedi le a lepattanót, ki kell juttatnia a labdát a kétpontos
vonalon kívülre (passzal vagy labdavezetéssel).
8.3. Labdaszerzést, labdaeladást követően: Ha ez a kétpontos vonalon belül történik, ki kell vezetni
vagy passzolni a labdát a kétpontos vonalon kívülre.
8.4. Bármely csapathoz kerüljön is a labdabirtoklás joga a labda holttá válása után - kivéve a sikeres
mezőnykosarat - a támadójátékosnak kezeltetnie kell a labdát a védőjátékossal a kétpontos vonalon
kívül.
8.5. A játékos akkor van a kétpontos vonalon kívül, ha mindkét lábbal a köríven kívül áll.
8.6. Feldobás esetén a védőcsapat birtokolhatja a labdát.
9. Csere
Amikor a labda holttá válik, mindkét csapat cserélhet.
10. Időkérések
1 db 30 másodperces időkérés biztosított mindkét csapatnak. Játékos kérheti, amikor
a labda holttá válik. Időkérés esetén áll az óra.


A torna csoportmérkőzés-jellegű. A résztvevők tervezett száma: 6 csapat.
A csoportban 3 csapat van, akik körmérkőzések alapján döntik el csoportbeli helyezéseket.
Az „A” csoport 1. és 2. helyezett csapata játszik a „B” csoport 2. és 1. helyezett csapatával a
döntőbe jutásért.
A vesztesek a 3. helyért játszanak, majd a győztesek vívják a döntőt.
A mérkőzések sorrendje a nevezés véglegesítése (sorsolás) után kerül kialakításra.

Csoport végeredményét eldönti:
– elért pontok száma
– pontegyenlőség esetén: az egymás elleni eredmény
– pont- és egymás elleni egyenlőség esetén: kosárarány
– azonos kosárarány esetén: több dobott pont
– további azonosság esetén: sorsolás

A rendezőség fenntartja a (torna megkezdése előtti) szabályváltozás jogát!

A csoport:
a) 
b) 
c) 

B csoport:
a) 
b) 
c) 

CSOPORTMECCSEK
10:00 A a-b
10:20 B a-b
10:40 A a-c
11:00 B a-c
11:20 A b-c
11:40 B b-c

ELŐDÖNTŐK
12:00 A1-B2
12.20 B1-A2

3. HELYÉRT
12:40

DÖNTŐ
13.00 

Eredményhirdetés a Cargoport színpad előtt 17:50-kor. Ide minden résztvevő csapatot szeretettel várunk!